XVIII. Z jeviště

Tentokrát jsme si pro zúčastněné umělce připravili odměnu. Mohli si vybrat divadelní představení Shakespeare ve 120 minutách v Divadle v Dlouhé nebo představení v Divadle Image.

Dne 3. dubna 2012 zahájila Michaela Jílková a Kateřina Pavlíková

zahrada

Miroslav Táborský pro výroční katalog DÚ:

Když jsem se poprvé v galerii La Femme setkal s pojmem „domácí úkol“, přiznávám, pousmál jsem se. Když jsem pak viděl, jak skvělá společnost výtvarníků se do úkolu pustila a jaká výstava z toho byla, smích mě přešel. Výtvarníky vnímám, doufám, že prominou, trochu jako samorostlé solitéry, kteří někde v tichu ateliéru „zápasí“ se svou múzou a fantazií. A oni se nechají zaúkolovat! Pak jsem si uvědomil, že my herci vlastně dostáváme úkoly stále a že je to pro nás i pohodlné. Ukážou nám cíl a my vyrazíme. To třeba režiséři a dramaturgové prožívají pravidelně muka před plnými knihovnami a lámou si hlavu, co příště hrát. Výtvarník bez úkolu stojí v horším místě, než je to před knihovnou. Kolem něho je celý svět a může vyrazit kamkoli. Ale rozhodnout se kam, z toho asi často bolí hlava. A tak si dovedu představit, že se někdy hodí, když třeba pan Lipina řekne, jde se TUDY! A na téhle cestě bylo v tomto případě divadlo. Pro nás herce je představení nejcennější NĚČÍM, co se ten který večer odehrává mezi námi a diváky. Ale ono právě TOHLE nejde zachytit, podržet. Lze pořídit třeba televizní záznam představení. Zachytí skoro vše, ale právě to NĚCO ne. A právě TO musí logicky lákat umělce k zachycení. Přidají k tomu samozřejmě svůj názor, dojem, pocit, ale dokážou zachytit a tím uchovat TO, co se nám hercům zdá nezachytitelné. Takový je můj dojem z prací, které jsem viděl a v některých případech mohl porovnat se skutečností. A tak se zase nad domácím úkolem usmívám. Ale to už je jiný úsměv. Ten prý mám vždycky, když se dívám na něco, co se mi líbí.

                                                                          

Ukázka vytvořených děl

Pár momentek ze zahájení